Haastattelussa Chalupan johto – sijoituskierros käynnissä

Think Drinks Oy on ravintola-alan yhtiö, joka omistaa Kotipizzasta irronneen ravintolaketju Chalupan. Yhtiöllä on käynnissä osakeanti. Lue johdon haastattelu!

Sijoittaja.fi
Sijoittaja.fi

Think Drinks Oy on ravintola-alan yhtiö, joka omistaa Kotipizzasta irronneen ravintolaketju Chalupan. Yhtiöllä on käynnissä osakeanti. Lue johdon haastattelu!

WEBINAARI TO 9.12. KLO 17

Osakeanti lyhyesti

  • Osakeannin koko 700 000 € (25 000 osaketta)
  • Yrityksen pre-money valuaatio 2,8 MEUR
  • Osakkeen merkintähinta: 28 EUR
  • Minimimerkintämäärä: 18 osake (504 EUR)
  • Merkintäaika: 31.12.2021 saakka
  • Lue myös: Analyysissa Chalupan osakeanti!
Tutustu antiin

Mikä on Think Drinks Oy?

Think Drinks Oy on Fast casual -ravintolaliiketoimintaan keskittynyt yhtiö.

Yhtiöön kuuluvat Chalupa-ravintolaketju, hankinta- ja logistiikkatukku Ch Stock sekä Dif Döner Cloud-konsepti. Chalupa ja Dif Döner harjoittavat ravintola-alan Franchising-toimintaa, ja Ch Stockin tehtävänä on  tarjota ruokaan liittyviä hankinta-, logistiikka- ja valikoimapalveluita ketjuohjatuille yrityksille.

Mistä yhtiön liikevaihto muodostuu?

Tämän hetkinen yhtiön liikevaihto syntyy seuraavista:

  • Franchise maksut
  • Markkinointimaksut
  • Ch Stock -tukkumyynti.

Lähitulevaisudessa yhtiön liikevaihto muuttuu totaalisesti kun Dif Dönerin myynnit kulkee oman mobiiliappin kautta ja Think Drinks Oy tilittää viikottain yhteistyöravintoloille näille kuuluvan osuuden takaisin.

Montako ravintolaa yhtiöllä on ja missä ne sijaitsevat?

Tällä hetkellä yhtiöllä on 5 Chalupa-ravintolaa, jotka sijaitsevat Helsingissä, Espoossa ja Kauniaisissa. Kaikki toimivat Franchise-mallilla.

Dif Döner -flagship-ravintola sijaitsee Helsingin Ruoholahdessa. Sen avajaiset pidetään lähiviikkoina. Yhtiö avaa kaksi omaa Dif Döner ravintolaa brändin rakentamiseksi, jonka jälkeen muut toimivat Clould Kitchen-periaatella.

Ketä ovat yhtiön kilpailijat, ja miten yhtiö erottautuu kilpailijoista?

Tälle alalle on tyypillistä näkemys, että kaikki ravintolat ovat kilpailijoitamme ja uskomme tähän myös itse.  Se mitä me haluamme tuoda Chalupasta esille on terveelllisyys, tuoreet raaka-aineet ja makuelämykset, jotka toteutamme asiakkaiden edessä. Konseptimme on aika lailla lähellä Subwaytä – kun asiakas astuu sisään ravintolaan, hän  ensin valitsee pohjan (tortilla,taco tai salaatti) sitten proteiinin, salsat ja kastikkeet. Haluamme tuoda aitoa meksikolaista ruokaa tuoreilla raaka aineilla asiakkaillemme. Ihmiset katsovat tänä päivänä yhä tarkemmin sitä, mitä he suuhunsa laittavat, eikä pelkästään hyvän makuinen ruoka itsessään riitä. Tämän vuoksi olemme halunneet rakentaa asiakkaillemme sovelluksen nettisivuillemme, jossa asiakas voi itse koota oman annoksensa ja tarkistaa annoksensa ravintoarvot ja kalorit.

DIF Döner taas toimii hieman eri tavalla. Olemme oppineet muiden cloud kitchen -yritysten virheistä, joista suurimmaksi koemme alun brändäystyön unohtamisen. Haluamme, että siinä vaiheessa kun DIFiä on saatavilla kymmenistä eri yhtestyöravintoloista, asiakkaat tietävät jo valmiiksi, mistä on kyse.

Mitkä ovat yhtiön lähivuosien tavoitteet?

Irroitauduimme Kotipizzasta vuonna 2020 tammikussa ja ne olivat kyllä hurjat ajat. Piti hyvin nopealla aikataululla perustaa oma tukku, joka ei ollut kovin helppoa sekä samalla piti rakentaa appi, josta yrittäjät voisivat tilata raaka-aineet. Kaikki tämä toteutettiin kuukaudessa ja kaikki meni nappiin, kunnes iski Covid-19 maaliskuussa. Yhtiö ei saanut mistään tukea – eikä ole saanut tähän päiväänkään asti. Tukun lisäksi rakensimmme oman kuljetusappin Chalupalle ja tämän avulla selvisimme pahimmista korona-ajoista samalla, kun monet ravintolat joutuivat laittamaan ovensa kiinni. Näiden itse rakentamiemme ratkaisujen avulla aloimme tehdä hyvää tulosta ja sama näyttää jatkuvan tänäkin vuonna. Meillä on erittäin vahva ja ammattitaitoinen tiimi bisnesammattilaisia sekä tunnettuja huippukokkeja tämän kaiken takana.

Yhtiömme aikoo kasvaa todella nopealla aikataululla: Chalupoita avataan ensi vuonna 2-3 lisää ja vuoteen 2026 asti 25 kpl. Näistä 2 avataan ulkomailla Ruotsissa ja Tallinnassa.

Dif Dönerin osalta kasvu on tulee olemaan todella nopeaa, sillä me emme tule tarvitsemaan minkäänlaisia liiketiloja tai keittiöitä vaan tulemme käyttämään jo olemassa olevia ravintoloita. Suomessa on noin 3500-4000 kebabpizzeriaa ja me tuomme heille meidän asiakkaamme, tietotaitomme sekä oikeat raaka-aineet annoksiin. Tällä konseptilla haluamme valloittaa Pohjoismaat. Vuoteen 2023 mennessä meillä on 50 Dif Döner -cloud kitcheniä Suomessa ja 2026 mennessä 300 kpl. Tämä konsepti ei ole vielä misssän päin maailmaa ja aiomme olla ensimmäisiä tässä.

Mihin annissa kerättävät varat käytetään?

Vaikka konseptimme on valmis ja tiimissämme on valtavasti kokeneita ihmisiä, niin nopeaan kasvuun tarvitaan aina pääomaa.  Suurin investointi menee markkinointiin ja Dif Döner-yhteistyökumppanien koulutukseen. Difin Appi tulee maksamaan noin puolet annin koosta, ja Suomessa mainostaminen ei ole edullista. Annin rahoja tullaan käyttämään seuraavasti:

  • Markkinointi
  • Henkilöstön kasvattaminen
  • Uusien Chalupoiden rakentaminen
  • Dif App
WEBINAARI TO 9.12. KLO 17

Miksi sijoittaa yhtiön osakeantiin?

Yhtiö on hyvin vakaa ja konseptimme toimii, sen todistaa meidän viimeisen 2 vuoden tuloksemme. Kasvamme nopeasti ja visiomme on kunnianhimoinen. Liiketoimintamallissamme ei ole suuri riskejä  sijoittajille, silllä meillä ei ole kuukausittaisia kiinteitä kuluja tai muita vastuita liiketoimintapaikoista. Yhtiö näkee, että tämä on oiva mahdollisuus pörssiin listautumiselle tai exitille.

Kysymyksiin vastasi Amin Gharagozlu, toimitusjohtaja

Tutustu antiin

Kaupallinen yhteistyö.

Sinua voisi kiinnostaa
Tekoälyn hyödyntäminen sijoittamisessa
Helsingin pörssi
TOP 10 -osakkeet, jotka löytyvät parhaiden salkunhoitajien salkuista
Haastattelussa Wimaon johto – yritys ratkaisee globaalin muovijäteongelman kannattavasti
Sijoittajan valinnat