Haastattelussa NWB Finland Oy – vielä ehdit sijoittaa osakeantiin

NWB Finland Oy:n osakeanti on käynnistynyt. Pääsimme haastattelemaan yhtiön johtoa ja kysymään heiltä sijoittajia askarruttavia kysymyksiä.

Sijoittaja.fi
Sijoittaja.fi

NWB Finland Oy:n osakeanti on käynnistynyt. Pääsimme haastattelemaan yhtiön johtoa ja kysymään heiltä sijoittajia askarruttavia kysymyksiä.

Haastattelussa NWB Finland Oy:n johto

NWB Finland Oy:lla on käynnissä osakeanti, johon liittyen julkaisimme aikaisemmin artikkelin. Nyt pääsimme haastattelemaan yhtiön johtoa meneillään olevasta annista ja siitä, millainen sijoituskohde NWB Finland on.

SIJOITA OSAKEANTIIN

NWB Finland Oy:n toimitusjohtaja Heikki Hilpelä vastaa sijoittajien kysymyksiin

Mikä on NWB Finland ja miten se sai alkunsa?

NWB Finland Oy on suomalainen juoma-alan konserni, jonka tuotteita ovat omat nestepakkaustuotteet, maailman paras suomalainen vesi, pakkauslinjastot sekä laitteet eri elintarvikealan yrityksille. Yritys on kehittynyt startupista kasvuyritykseksi patenttien, innovaatioiden ja teknisten kehityshankkeiden jälkeen.  NWB ja sen toimiva johto omistavat yritysoston jälkeen nyt myös Koneikko Oy:n, joka tukee strategista kasvuamme ja antaa yritykselle lisäarvoa ja synergiaetuja. Haluamme vastata yhä kasvavaan ekologisten tuotteiden kysyntään niin kotimaassa kuin kansainvälisillä markkinoilla. 

Yhtiö sai alkunsa, kun ryhmä kokeneita juoma-alan ammattilaisia alkoi miettiä, miten alan haasteita saadaan korjattua. Juomapakkaukset sisältävät paljon muovia ja niiden logistiikka on tehotonta, minkä takia pakkaukset ovat iso ympäristön kuormittaja. Halusimme ratkaista alan pakkauksiin liittyvät isot ympäristöä kuormittavat haasteet. Suomalainen lähdevesi on puolestaan tutkitusti maailman parasta ja uskomme sille olevan vahva kysyntä.

Mitkä ovat yhtiön tavoitteet? Miten tavoitteisiin aiotaan päästä?

Haluamme olla merkittävä toimija kansainvälisillä markkinoilla, laadukkaiden pakkausten ja maailman parhaan juomaveden sekä ympäristöä säästävien pakkausratkaisujen avulla. Olemme neuvotelleet juoma-alaa hyvin tuntevia, kansainvälisiä agentteja edustamaan yhtiötämme monissa eri maissa. 

NWB:n lähitulevaisuuden tavoitteisiin kuuluu 30 miljoonan euron liikevaihto vuoteen 2024 mennessä.

Mitkä ovat NWB:n tuotteet? Ovatko tuotteet patentoitu? 

Tuotteitamme ovat alan ekologisimmat pakkaukset, maailman paraslaatuisin lähdevesi sekä juomateollisuuden tuotantolinjoja valmistava tehdas. Meillä on patentoitu juomapakkaus, jonka lisäksi suunnitteilla on uusi hybridi-PET-pullo, jolla pyritään minimoimaan muovin määrä verrattuna nykyisiin tuotteisiin sekä siihen patentoitu kone.

Patentoitu Bevel-kartonkijuomapakkaus on täysin uusi design ja tuote on erittäin ympäristöystävällinen, kun vertaamme tuotetta lasi- ja muovipakkauksiin. Tuotteelle tuo poikkeavaa lisäarvoa myös sen helppokäyttöisyys suoraan jääkaapista ja tuotteen pakkaaminen ja lajittelu roskakoriin. Tässäkin tuotteessa olemme minimoineet muovinkäytön. Tuotteessa ei ole esimerkiksi muovista kantokahvaa. Tuotetta ei tarvitse pakata erillisiin pahvilaatikoihin ja tämä poikkeaa täysin kilpailijoista. Pahvin määrään laskeminen on myös ekoteko. Tuotteen täydentäminen myymälöihin tehostaa työntekoa, kun ei tarvitse repiä toisiopakkauksia auki ja pakata niitä roskiin.

NWB Finlandin ekologinen Bevel-kartonkijuomapakkaus

Millainen on yhtiön kilpailutilanne? Mitkä ovat NWB:n kilpailuedut?

Pidämme kaikkia pakkauksien, linjastojen ja koneiden toimittajia kilpailijoina. Tyypillisesti alalla kilpaillaan mahdollisimman edullisilla, muovisilla juomapakkauksilla, jotka kaikilla toimijoilla ovat hyvin samanlaisia. Kun kaikilla on samanlaiset pakkaukset ja veden laaduissakaan ei ole suuria eroja, siitä seuraa vahva hintakilpailu ja pienet katteet. 

Me haluamme erottua, olla paljon ekologisempia, pakkauksemme ovat helppokäyttöisempiä ja suomalainen lähdevesi tutkitusti maailman parasta. Toimintatapamme mahdollistaa paremman myyntikatteen.

Ketä ovat yhtiön asiakkaat?

Yhtiön pääasiakasryhmät ovat:

  1. Juomavesimarkkinat
  2. Pakkauksiemme myynti muille juomille, esimerkiksi viinit ja mehut
  3. Tuotantolinjat juomateollisuudelle

Minkä kokoinen on NWB:n kohdemarkkina ja mikä on sen kasvuvauhti?

Pelkästään juomavettä myydään 560 miljoonaa litraa päivässä ja markkina kasvaa koko ajan. Lisäksi pakkauksemme sopivat monille muillekin juomille.

Mihin annilla kerätyt varat käytetään?

Myynnin käynnistämiseen, markkinointiin ja agenttiverkoston kasvattamiseen.

Miksi sijoittaa osakeantiin?

Tiimimme on onnistunut ratkaisemaan monet juomateollisuuden tuotteisiin, logistiikkaan ja ympäristöön liittyvät ongelmat. NWB:n takana on joukko alan huippuammattilaisia, jotka tähtäävät globaaliin markkinamullistukseen.

Toimitusjohtaja Heikki Hilpelä
Sijoittajien kysymyksiin vastasi NWB Finland Oy:n toimitusjohtaja Heikki Hilpelä

Kiinnostuitko NWB Finland Oy:stä sijoituskohteena?

  • Osakeannin koko: 9 359 osaketta (enintään 499 957 euroa)
  • Yrityksen pre-money valuaatio: 7 700 000 EUR
  • Osakkeen merkintähinta: 53,42 EUR
  • Minimimerkintämäärä: 47 osaketta (2 510,74 EUR)
  • Merkintäaika päättyy kun osakeanti on täynnä, tai viimeistään 31.5.2022
  • Lue Sijoittaja.fi:n artikkeli NWB Finland Oy:stä sijoituskohteena

SIJOITA OSAKEANTIIN

Tehty kaupallisessa yhteistyössä NWB Finland Oy:n kanssa.

Sinua voisi kiinnostaa
Tekoälyn hyödyntäminen sijoittamisessa
Helsingin pörssi
TOP 10 -osakkeet, jotka löytyvät parhaiden salkunhoitajien salkuista
Haastattelussa Wimaon johto – yritys ratkaisee globaalin muovijäteongelman kannattavasti
Sijoittajan valinnat