Analyysi: Pandemian hiipuminen nosti Coca-Colan tulosta Coca-Colan Q2 tulos ylitti analyytikoiden ennusteet. Pandemian laantuminen kiihdytti virvoitusjuomajätin myyntiä. Sijoittaja.fi 26.7.2022 coca-cola osakkeet tulokset tuloskausi USA Coca-Colan Q2 tulos ylitti analyytikoiden ennusteet. Pandemian laantuminen kiihdytti virvoitusjuomajätin myyntiä. The Coca-Cola Company (kaupankäyntitunnus: KO) on julkaissut vuoden toisen kvartaalin osavuosikatsauksen. Yhtiö on monen suomalaisen sijoittajan suosikki ja Coca-cola on ollut myös Warren Buffetin kestosuosikki muun muassa jatkuvasti kasvavan osingon vuoksi. Yhtiö onkin ollut tasaisen tylsä ja voittojatakova. Coca-cola on myös yksi arvostetuimpia kuluttajabrändejä maailmanlaajuisesti. Coca-cola oli ruoka- ja juomabrändeistä kolmanneksi arvokkain heti McDonald’sin ja kiinalaisen Moutai brändin jälkeen. Pelkästään yhtiön brändin arvo oli arviolta yli 87 miljardia dollaria vuonna 2021. Q2 2022 tulos Coca-Cola raportoi odotuksia paremmasta liikevaihdon kasvusta. Yhtiötä, kuten muitakin virvoitusjuomavalmistajia, haittaa kohonneet raaka-aineiden hinnat. Yhtiön tulosta voi tulevaisuudessa hieman heikentää erityisesti kohonnut alumiininhinta. Pandemian hellittäminen on yhtiölle hyvä uutinen, sillä ravintolamyynti on ollut vuoden alusta kasvussa. Osakekohtainen tulos oli 4,69 % parempi kuin ennusteissa. Liikevaihto taas oli hieman alle 7 % parempi kuin odotettu. Yhtiön kurssi oli tulosjulkistuksen jälkeen lähes kahden prosentin nousussa. Coca-Cola on joutunut myös nostamaan hintojaan kohonneiden valmistuskustannusten takia. Vuodentakaiseen verrattuna toisen kvartaalin tulos kasvoi 12 %. Coca-Cola paransi myös ohjeistustaan tälle vuodelle. Aikaisemmin yhtiö arvioi liikevaihdon kasvun olevan noin 7–8 %, mutta nosti nyt ohjeistustaan ja ennakoi liikevaihdon kasvavan tänä vuonna 12–13 %. Avainluvut tulosjulkistuksesta Oikaistu osakekohtainen tulos: 0,70$ (Ennuste 0,67$) Oikaistu liikevaihto: 11,3 miljardia dollaria (Ennuste 10,56 miljardia dollaria) Muut avainluvut P/E: 26,23 Osinkoprosentti: 2,75 % Liikevaihto: 40,18 miljardia dollaria Markkina-arvo: 270 miljardia dollaria Coca-cola yrityksenä Coca-Cola on 135 vuotta vanha yritys ja toimii joka puolella maailmaa. Sillä on tuoteporfoliossa yli 200 tuotetta itse kokiksen lisäksi. Muita brändejä ja tuotteita, joita Coca-Cola Company valmistaa ovat muun muassa Sprite, Fanta, Bonaqua, Powerade, Schweppes ja Burn. Yhtiö myy ja valmistaa virvoitus- ja energiajuomisen lisäksi myös mehujuomia, kahvi- ja teejuomia sekä maito- ja soijamaitojuomia. McDonald’s on myös suuri yksittäinen Coca-Colan jälleenmyyjä. Liikevaihdon jakautuminen segmenteittäin vuonna 2021 Kuva: Statista (2022) Revenue distribution share of the Coca-Cola Company worldwide in 2021, by operating segment Coca-Colan osinko Coca-Colan osinko on noussut tasaisesti jo kymmenten vuosien ajan. Kuvassa on alapuolella yhtiön osingot 1992 vuodesta alkaen. Osinkoprosentti toki heiluu kurssin mukana, mutta myös kurssikäyrä on pitkällä aikavälillä katsottuna poikkeuksellisen tasainen ja nousujohteinen. Dollarimääräinen osinko on kuitenkin kasvanut tasaisesti ja osinkoprosentti on nykyisellä kurssilla noin 2,75. The Coca-Cola Company, osinko edeltävän 30 vuoden aikana. Kuva: Macro Trends Coca-Colan osakekurssi Coca-Colan osakekurssi on kestänyt hyvin osakemarkkinoiden myllerrystä tämän vuoden aikana, vaikka muuten kurssit ja indeksit ovat tulleet rajusti alas. Vuoden alusta kurssi on noussut yli 5 %. S&P 500 on tullut vuoden alusta yli 10 % alas ja teknologiaindeksi Nasdaq on tippunut yli 25 %. Vuoden ajanjaksolla mitattaessa Coca-Cola on noussut yli 9 %, joka on erinomainen suoritus nykyisessä markkinatilanteessa. Kuva: eToro Seuraa tuloskautta coca-cola osakkeet tulokset tuloskausi USA
The Coca-Cola Company (kaupankäyntitunnus: KO) on julkaissut vuoden toisen kvartaalin osavuosikatsauksen. Yhtiö on monen suomalaisen sijoittajan suosikki ja Coca-cola on ollut myös Warren Buffetin kestosuosikki muun muassa jatkuvasti kasvavan osingon vuoksi. Yhtiö onkin ollut tasaisen tylsä ja voittojatakova. Coca-cola on myös yksi arvostetuimpia kuluttajabrändejä maailmanlaajuisesti. Coca-cola oli ruoka- ja juomabrändeistä kolmanneksi arvokkain heti McDonald’sin ja kiinalaisen Moutai brändin jälkeen. Pelkästään yhtiön brändin arvo oli arviolta yli 87 miljardia dollaria vuonna 2021. Q2 2022 tulos Coca-Cola raportoi odotuksia paremmasta liikevaihdon kasvusta. Yhtiötä, kuten muitakin virvoitusjuomavalmistajia, haittaa kohonneet raaka-aineiden hinnat. Yhtiön tulosta voi tulevaisuudessa hieman heikentää erityisesti kohonnut alumiininhinta. Pandemian hellittäminen on yhtiölle hyvä uutinen, sillä ravintolamyynti on ollut vuoden alusta kasvussa. Osakekohtainen tulos oli 4,69 % parempi kuin ennusteissa. Liikevaihto taas oli hieman alle 7 % parempi kuin odotettu. Yhtiön kurssi oli tulosjulkistuksen jälkeen lähes kahden prosentin nousussa. Coca-Cola on joutunut myös nostamaan hintojaan kohonneiden valmistuskustannusten takia. Vuodentakaiseen verrattuna toisen kvartaalin tulos kasvoi 12 %. Coca-Cola paransi myös ohjeistustaan tälle vuodelle. Aikaisemmin yhtiö arvioi liikevaihdon kasvun olevan noin 7–8 %, mutta nosti nyt ohjeistustaan ja ennakoi liikevaihdon kasvavan tänä vuonna 12–13 %. Avainluvut tulosjulkistuksesta Oikaistu osakekohtainen tulos: 0,70$ (Ennuste 0,67$) Oikaistu liikevaihto: 11,3 miljardia dollaria (Ennuste 10,56 miljardia dollaria) Muut avainluvut P/E: 26,23 Osinkoprosentti: 2,75 % Liikevaihto: 40,18 miljardia dollaria Markkina-arvo: 270 miljardia dollaria Coca-cola yrityksenä Coca-Cola on 135 vuotta vanha yritys ja toimii joka puolella maailmaa. Sillä on tuoteporfoliossa yli 200 tuotetta itse kokiksen lisäksi. Muita brändejä ja tuotteita, joita Coca-Cola Company valmistaa ovat muun muassa Sprite, Fanta, Bonaqua, Powerade, Schweppes ja Burn. Yhtiö myy ja valmistaa virvoitus- ja energiajuomisen lisäksi myös mehujuomia, kahvi- ja teejuomia sekä maito- ja soijamaitojuomia. McDonald’s on myös suuri yksittäinen Coca-Colan jälleenmyyjä. Liikevaihdon jakautuminen segmenteittäin vuonna 2021 Kuva: Statista (2022) Revenue distribution share of the Coca-Cola Company worldwide in 2021, by operating segment Coca-Colan osinko Coca-Colan osinko on noussut tasaisesti jo kymmenten vuosien ajan. Kuvassa on alapuolella yhtiön osingot 1992 vuodesta alkaen. Osinkoprosentti toki heiluu kurssin mukana, mutta myös kurssikäyrä on pitkällä aikavälillä katsottuna poikkeuksellisen tasainen ja nousujohteinen. Dollarimääräinen osinko on kuitenkin kasvanut tasaisesti ja osinkoprosentti on nykyisellä kurssilla noin 2,75. The Coca-Cola Company, osinko edeltävän 30 vuoden aikana. Kuva: Macro Trends Coca-Colan osakekurssi Coca-Colan osakekurssi on kestänyt hyvin osakemarkkinoiden myllerrystä tämän vuoden aikana, vaikka muuten kurssit ja indeksit ovat tulleet rajusti alas. Vuoden alusta kurssi on noussut yli 5 %. S&P 500 on tullut vuoden alusta yli 10 % alas ja teknologiaindeksi Nasdaq on tippunut yli 25 %. Vuoden ajanjaksolla mitattaessa Coca-Cola on noussut yli 9 %, joka on erinomainen suoritus nykyisessä markkinatilanteessa. Kuva: eToro Seuraa tuloskautta coca-cola osakkeet tulokset tuloskausi USA