Solteqille uusi kasvustrategia: keskittyy kansainväliseen digitaaliseen kaupankäyntiin

Solteq on tänään julkistanut uuden strategian vuosille 2016-2019. Kasvustrategia keskittyy kansainväliseen digitaaliseen kaupankäyntiin ja asiakaskokemuksen parantamiseen.

Vieraileva kirjoittaja
Vieraileva kirjoittaja

Solteq on tänään julkistanut uuden strategian vuosille 2016-2019. Kasvustrategia keskittyy kansainväliseen digitaaliseen kaupankäyntiin ja asiakaskokemuksen parantamiseen.

Solteq on digitaalisen kaupankäynnin asiantuntija. Saman katon alta saat kokonaisratkaisut monikanavaiseen kaupankäyntiin: taustaprosesseista aina asiakkaan ostokokemukseen saakka – toimitusketjun ohjaamisesta digitaaliseen markkinointiin.

Kasvustrategia

  • Tavoitteena kasvattaa Solteq uuteen kokoluokkaan
  • Keskittyä kaupankäyntiä parantavien palveluiden toimittamiseen
  • Solteq kasvaa kotimaassa laajentamalla digitaalisen kaupankäynnin kokonaistarjontaa
  • Yhtiö kansainvälistyy Pohjoismaissa sekä globaalien asiakkaiden kanssa

Taloudelliset tavoitteet

Soltegin tavoitteet

  • Merkittävä osa kasvusta toteutetaan yrityskaupoilla
  • Liikevoiton osalta keskeinen tekijä on toiminnallinen parannus
  • Velkaantuminen pidetään kohtuullisella tasolla
  • Osinkopolitiikassa huomioitu kasvustrategia

Globaali, vahva, mutta ketterä

Solteqin kasvutavoite on reipas, toteutettava ja aiempia vuosia nopeampi. Yhtiö painottaa kasvua strategiakauden alkupuolella.

Tavoitteena on ”kasvaa maailman pienimmäksi globaaliksi digitaalisen kaupankäynnin toimijaksi”. Tämä tarkoittaa sitä, että Solteq on riittävän vahva ja kyvykäs palvelemaan globaaleja asiakkaita valituilla ratkaisualueilla, mutta yhtiöllä on myös pienen toimijan nöyrä asenne ratkaistaessa asiakkaiden jokapäiväisiä haasteita

Suurin osa kasvusta tulee Suomen ulkopuolelta

Kansainvälistyminen jakautuu  kahteen eri tapaan:

1. Digitaalinen kaupankäynti ei tunne maarajoja. Solteq pyrkii kasvattamaan globaalien asiakkaiden määrää ja palvelemaan heitä olemassa olevien toimipisteiden kautta. Tämä on yhtiö nykyinen globaalien asiakkaiden toimintamalli.

2. Tietyt digitaalisen kaupankäynnin ratkaisut ja palvelut, kuten monikanavaisen kaupan myymäläratkaisut, edellyttävät paikallista läsnäoloa kohdemaassa. Näiden ratkaisujen osalta kohdemarkkina on Pohjoismaat, joihin on tavoitteena kasvattaa valittujen ratkaisualueiden paikallinen verkosto.

Poikkeuksellinen kilpailuetu

Solteqin merkittävin kilpailuetu on ratkaisuvalikoima, joka kattaa koko digitaalisen kaupankäynnin ketjun. Ratkaisut auttavat asiakkaita aina hankinnasta ja toimitusketjusta aidon monikanavaisen myymäläverkoston kautta digitaaliseen verkkokauppaan.

Asiakkaiden liikevaihdon kasvattamiseksi ja digitaalisen kaupankäynnin kehittämiseksi Solteq tarjoaa kattavat digitaalisen markkinoinnin ja kaupan analytiikan ratkaisut, jotka ovat monikanavaisen kaupan oleellisin osa.

Solteqin asiakkaita ovat kaikilla toimialoilla toimivat B2C- tai B2B-markkinassa toimivat yritykset, jotka haluavat olla edelläkävijöitä digitaalisessa kaupankäynnissä.

Johdon käsityksen mukaan Solteq on tällä hetkellä ainoa pohjoismaalainen yritys, joka tarjoaa asiakkaille digitaalisen kaupankäynnin toiminnan; hankinnasta ja kivijalasta verkkoon.

Tiedotustilaisuus

Solteq järjestää strategiasta media- ja sijoittajatilaisuuden tänään keskiviikkona 25.5.2016 klo 11 Sokos Hotel Vaakunan Tilausravintola Kaarteessa (10.krs), Asema-Aukio 2, 00100 Helsinki.

Tilaisuudessa esitettävä presentaatio lähetetään Periscopessa klo 11.30 alkaen kanavalla @SolteqTweets. Lähetys nauhoitetaan, ja sen voi katsoa Solteqin sivuilta saman päivän aikana.

 

Kumppaniartikkeli, Solteq.

Sinua voisi kiinnostaa
Helsingin pörssi
TOP 10 -osakkeet, jotka löytyvät parhaiden salkunhoitajien salkuista
Viikon laatuosake: Marimekko tähtää kannattavaan kasvuun
Tekoälyuutiset: Nvidia ja tekoälymarkkina kasvaa edelleen
Sijoittajan valinnat