Netflixin tilaajamäärä uuteen ennätykseen – osake vahvaan nousuun Netflixin tulos ylitti analyytikoiden ennusteet ja kurssi nousi yli 8 % jälkipörssissä. Yhtiöllä on nyt yli 260 miljoonaa maksavaa käyttäjää ja kasvu jatkuu vahvana. Sijoittaja.fi 24.1.2024 kansainvälinen sijoittaminen Netflix osavuosikatsaukset pörssiyhtiöt sijoittaminen teknologiayhtiöt Netflixin tulos ylitti analyytikoiden ennusteet ja kurssi nousi yli 8 % jälkipörssissä. Yhtiöllä on nyt yli 260 miljoonaa maksavaa käyttäjää ja kasvu jatkuu vahvana. Netflix julkaisi vuoden 2023 neljännen kvartaalin tuloksen 23.1.. Yhtiö sai yli 13 miljoonaa uutta tilaajaa, mikä ylitti analyytikoiden ennusteet selvästi. Tulos julkistetiin pörssin sulkeutumisen jälkeen ja osake nousi jälkipörssissä yli seitsemän prosenttia. Netflixillä on nyt 260,8 miljoonaa tilaajaa, joka on myös yhtiön historian ennätys. Analyytikot odottivat noin 8,9 miljoonan tilaajan lisäystä, mutta yhtiö sai yli neljä miljonaa tilaajaa ennusteita enemmän. Netflix on jo yli vuoden ajan jatkanut salasanojen jakamisen rajoittamista ja rakentanut uutta mainospohjaista edullisempaa tilausmallia. Netflixin 2023 Q4-tulos Liikevaihto 8,83 miljardia dollaria, analyytikoiden ennuste 8,72 miljardia dollaria EPS: $2,11 analyytikoiden ennuste $2,22 Tilaajamäärä 260,8 miljoonaa, analyytikoiden ennuste 256 miljoonaa Suoratoistopalveluiden kilpailijoiden kamppaillessa kannattavuudesta ja leikatessa sisällön kuluista, Netflix on valmis investoimaan laajempaan sisältövalikoimaan. Yhtiö kuitenkin ilmoitti tiistaina osakkeenomistajille lähettämässään kirjeessä, ettei se aio tehdä tätä esimerkiksi yritysostojen kautta. ”Kun kilpailijamme sopeutuvat näihin muutoksiin, on loogista odottaa lisää konsolidaatiota erityisesti yritysten keskuudessa, joilla on suuria ja laskevia lineaarisia verkostoja”, yhtiö totesi. Netflix viittaa lineaarisilla aloilla perinteisiin toimijoihin kuten TV-kanaviin. ”Emme ole kiinnostuneita hankkimaan lineaarisia omaisuuseriä. Emme myöskään usko, että yrityskauppojen kasvu perinteisten viihdeyritysten kesken muuttaisi merkittävästi kilpailuympäristöä, ottaen huomioon kaiken sen yhdistymisten, joka on jo tapahtunut viime vuosikymmenen aikana.” Netflixin strategia on tehdä yhteistyötä sisällöntuottajien kanssa, jotka ovat perinteisesti toimineet lineaarisella alalla. Netflix otti askeleen eteenpäin tilaajakunnan kasvattamisessa, kun se ilmoitti aiemmin tiistaina, että se aikoo alkaa lähettää suosittua WWE Raw -ohjelmaa ensi vuodesta lähtien. Diili on suoratoistopalvelun suurin askel kohti suorienlähetyksien viihdekanavaa. Yhtiö odottaa jatkuvaa kilpailua tulevaisuudessa. Netflix navigoi edelleen muutoksesta, jossa se siirtyy tilaajakasvun tavoittelusta voiton tavoitteluun käyttäen hintojen korotuksia, salasanojen valvontaa ja mainostuettuja tasoja tulon kasvattamiseksi. ”Siksi viihdetarjontamme jatkuva parantaminen on niin tärkeää, ja kun monet kilpailijoistamme leikkaavat sisältökustannuksiaan, me jatkamme sijoittamista sisältövalikoimaamme”, yhtiö kirjoitti osakkeenomistajille. Sijoittajat saivat pienen esimakua Netflixin mainosperusteisen suunnitelman kasvusta tässä kuussa, kun yhtiön mainospäällikkö Amy Reinhard kertoi CESin Variety Entertainment Summitissa, että yhtiöllä on nyt yli 23 miljoonaa globaalia kuukausittaista aktiivista mainospalvelun käyttäjää. Netflixillä oli 15 miljoonaa mainospalvelun käyttäjää marraskuussa, joten huomattava osa Netflixin 13 miljoonasta uudesta käyttäjästä on mainospalvelun käyttäjiä. Netflixin arvioi liikevaihdon kasvavan vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla noin 13 prosenttia Netflixin käyttäjämäärä jatkaa vahvaa kasvua Netflixin käyttäjämäärät ovat olleet hyvässä nosteessa vuonna 2023, kun vuosina 2021 ja 2022 yhtiön käyttäjämäärä kasvoi maltillisemmin ja jopa laski. Uusi edullisempi mainosperusteinen palvelu ja salasanojen rajoittaminen ovat alkaneet purra ja yhtiö ei ole myöskään tinkinyt tuotannosta vaan pyrkii pitämään laadun ja määrän korkealla. Netflixin käyttäjämäärän kehitys. Kuva App Economy insights Netflixin suurimmat kasvumahdollisuudet ovat Aasiassa ja Euroopassa. Netflixin kurssi Netflixin kurssi on kehittynyt hyvin muiden teknologiaosakkeiden mukana. Kuluneen 12 kuukauden aikana kurssi on noussut 37 prosenttia. Seuraa parhaita teknologiaosakkeita ja tee ostot harkitusti Sijoittajan kannattaa seurata parhaiden teknologiayhtiöiden kurssiliikkeitä tuloskaudella. Voimakkaat kurssiliikkeet tarjoavat hyviä ostopaikkoja. Ostojen ajankohdat kannattaa hajauttaa useaan ajankohtaan. Parhaat teknologiaosakkeet säilyvät markkinajohtajiana myös jatkossa. Edullisimmin teknologiaosakkeisiin voi sijoittaa eToron sijoitusalustalla. Ilman välityspalkkiota. Olemme tehneet eToroon salkun, joka sijoittaa disruptiivisiin teknologiaosakkeisiin Netflix on myös yksi salkkumme sijoituksista. Tästä voit tutustua eToroon tarkemmin sekä strategioihin salkkujemme takana. Voit ostaa Netflixin osaketta suoraan ilman välityspalkkioita (Ticker: NFLX) Netflixin on yksi tuhansista osakkeista, joita voit ostaa eTorosta ilman välityspalkkioita. (*) Affiliate-linkki. Linkin kautta siirtyminen sivustolle ei aiheuta kuluja käyttäjälle. Tehdyistä tilauksista sivusto voi saada rahallisen korvauksen. kansainvälinen sijoittaminen Netflix osavuosikatsaukset pörssiyhtiöt sijoittaminen teknologiayhtiöt
Netflix julkaisi vuoden 2023 neljännen kvartaalin tuloksen 23.1.. Yhtiö sai yli 13 miljoonaa uutta tilaajaa, mikä ylitti analyytikoiden ennusteet selvästi. Tulos julkistetiin pörssin sulkeutumisen jälkeen ja osake nousi jälkipörssissä yli seitsemän prosenttia. Netflixillä on nyt 260,8 miljoonaa tilaajaa, joka on myös yhtiön historian ennätys. Analyytikot odottivat noin 8,9 miljoonan tilaajan lisäystä, mutta yhtiö sai yli neljä miljonaa tilaajaa ennusteita enemmän. Netflix on jo yli vuoden ajan jatkanut salasanojen jakamisen rajoittamista ja rakentanut uutta mainospohjaista edullisempaa tilausmallia. Netflixin 2023 Q4-tulos Liikevaihto 8,83 miljardia dollaria, analyytikoiden ennuste 8,72 miljardia dollaria EPS: $2,11 analyytikoiden ennuste $2,22 Tilaajamäärä 260,8 miljoonaa, analyytikoiden ennuste 256 miljoonaa Suoratoistopalveluiden kilpailijoiden kamppaillessa kannattavuudesta ja leikatessa sisällön kuluista, Netflix on valmis investoimaan laajempaan sisältövalikoimaan. Yhtiö kuitenkin ilmoitti tiistaina osakkeenomistajille lähettämässään kirjeessä, ettei se aio tehdä tätä esimerkiksi yritysostojen kautta. ”Kun kilpailijamme sopeutuvat näihin muutoksiin, on loogista odottaa lisää konsolidaatiota erityisesti yritysten keskuudessa, joilla on suuria ja laskevia lineaarisia verkostoja”, yhtiö totesi. Netflix viittaa lineaarisilla aloilla perinteisiin toimijoihin kuten TV-kanaviin. ”Emme ole kiinnostuneita hankkimaan lineaarisia omaisuuseriä. Emme myöskään usko, että yrityskauppojen kasvu perinteisten viihdeyritysten kesken muuttaisi merkittävästi kilpailuympäristöä, ottaen huomioon kaiken sen yhdistymisten, joka on jo tapahtunut viime vuosikymmenen aikana.” Netflixin strategia on tehdä yhteistyötä sisällöntuottajien kanssa, jotka ovat perinteisesti toimineet lineaarisella alalla. Netflix otti askeleen eteenpäin tilaajakunnan kasvattamisessa, kun se ilmoitti aiemmin tiistaina, että se aikoo alkaa lähettää suosittua WWE Raw -ohjelmaa ensi vuodesta lähtien. Diili on suoratoistopalvelun suurin askel kohti suorienlähetyksien viihdekanavaa. Yhtiö odottaa jatkuvaa kilpailua tulevaisuudessa. Netflix navigoi edelleen muutoksesta, jossa se siirtyy tilaajakasvun tavoittelusta voiton tavoitteluun käyttäen hintojen korotuksia, salasanojen valvontaa ja mainostuettuja tasoja tulon kasvattamiseksi. ”Siksi viihdetarjontamme jatkuva parantaminen on niin tärkeää, ja kun monet kilpailijoistamme leikkaavat sisältökustannuksiaan, me jatkamme sijoittamista sisältövalikoimaamme”, yhtiö kirjoitti osakkeenomistajille. Sijoittajat saivat pienen esimakua Netflixin mainosperusteisen suunnitelman kasvusta tässä kuussa, kun yhtiön mainospäällikkö Amy Reinhard kertoi CESin Variety Entertainment Summitissa, että yhtiöllä on nyt yli 23 miljoonaa globaalia kuukausittaista aktiivista mainospalvelun käyttäjää. Netflixillä oli 15 miljoonaa mainospalvelun käyttäjää marraskuussa, joten huomattava osa Netflixin 13 miljoonasta uudesta käyttäjästä on mainospalvelun käyttäjiä. Netflixin arvioi liikevaihdon kasvavan vuoden 2024 ensimmäisellä kvartaalilla noin 13 prosenttia Netflixin käyttäjämäärä jatkaa vahvaa kasvua Netflixin käyttäjämäärät ovat olleet hyvässä nosteessa vuonna 2023, kun vuosina 2021 ja 2022 yhtiön käyttäjämäärä kasvoi maltillisemmin ja jopa laski. Uusi edullisempi mainosperusteinen palvelu ja salasanojen rajoittaminen ovat alkaneet purra ja yhtiö ei ole myöskään tinkinyt tuotannosta vaan pyrkii pitämään laadun ja määrän korkealla. Netflixin käyttäjämäärän kehitys. Kuva App Economy insights Netflixin suurimmat kasvumahdollisuudet ovat Aasiassa ja Euroopassa. Netflixin kurssi Netflixin kurssi on kehittynyt hyvin muiden teknologiaosakkeiden mukana. Kuluneen 12 kuukauden aikana kurssi on noussut 37 prosenttia. Seuraa parhaita teknologiaosakkeita ja tee ostot harkitusti Sijoittajan kannattaa seurata parhaiden teknologiayhtiöiden kurssiliikkeitä tuloskaudella. Voimakkaat kurssiliikkeet tarjoavat hyviä ostopaikkoja. Ostojen ajankohdat kannattaa hajauttaa useaan ajankohtaan. Parhaat teknologiaosakkeet säilyvät markkinajohtajiana myös jatkossa. Edullisimmin teknologiaosakkeisiin voi sijoittaa eToron sijoitusalustalla. Ilman välityspalkkiota. Olemme tehneet eToroon salkun, joka sijoittaa disruptiivisiin teknologiaosakkeisiin Netflix on myös yksi salkkumme sijoituksista. Tästä voit tutustua eToroon tarkemmin sekä strategioihin salkkujemme takana. Voit ostaa Netflixin osaketta suoraan ilman välityspalkkioita (Ticker: NFLX) Netflixin on yksi tuhansista osakkeista, joita voit ostaa eTorosta ilman välityspalkkioita. (*) Affiliate-linkki. Linkin kautta siirtyminen sivustolle ei aiheuta kuluja käyttäjälle. Tehdyistä tilauksista sivusto voi saada rahallisen korvauksen. kansainvälinen sijoittaminen Netflix osavuosikatsaukset pörssiyhtiöt sijoittaminen teknologiayhtiöt